2014年8月25日月曜日

北京・大阪出張 Business Trip to Beijing & Osaka

北京と大阪に出張に行ってきました。中国ではAPEC都市化に関する政策対話で、北九州市の持続可能な都市に向けた取組みを講演しましたが、各国代表の関心を集めることができて良かったです!また、色々な人にも会えて、「ディープ」な北京も知ることができました♪
大阪では、関係自治体の会議に出席しましたが、その後手厚い歓迎を頂き、大阪の歴史・文化を堪能させて頂きました♪
I have been on a business trip to Beijing and Osaka. In China, I made a presentation about Kitakyushu's experiences towards sustainable city at the policy dialogue on urbanization of APEC - it was nice to draw the interests of many delegates! Also, I have seen many people there and got to know "deep" Beijing :-)
In Osaka, I attended the meeting with related municipalities and received a courteous welcome afterwards, enjoying the history and culture of Osaka :-)
<北京 Beijing, China>

































<天津 Tianjin, China>

<大阪 Osaka>







<京都 Kyoto>














0 件のコメント:

コメントを投稿